Uitnodiging - onderzoek Amsterdam UMC

Vermoeidheid, angst voor terugkeer van kanker en somberheid zijn de 3 meest voorkomende klachten na kanker. Er bestaan psychologische behandelingen die effectief zijn in het verminderen van vermoeidheid, angst en somberheid na kanker. Helaas helpen dat deze behandelingen niet bij iedereen even goed.

Het doel van de MATCH-studie is om uit te zoeken hoe we vermoeidheid, angst en somberheid na kanker nog beter kunnen behandelen. Dit doen we door 2 behandelingen met elkaar te vergelijken.

Waarom meedoen?

Je draagt bij aan het ontwikkelen van een betere psychologische nazorg voor jou en anderen met kanker.

Wie kan meedoen?

Patiënten die de medische behandeling hebben afgerond voor kanker. Daarnaast ben je:

• 18 jaar of ouder;
  • Heb je last van vermoeidheid, angst voor terugkeer van kanker of somberheid;
  • Ben je 6 maanden tot maximaal 5 jaar voor het laatst medisch behandeld voor kanker.

Wat houdt meedoen in?
  • Je krijgt behandeling door middel van cognitieve gedragstherapie voor je vermoeidheid, angst of somberheid door een gekwalificeerde psycholoog;
  • De behandeling duurt gemiddeld 6 maanden;
  • Je vult op verschillende momenten vragenlijsten in;
  • Je vult eventueel aanvullende metingen in via uw mobiele telefoon.

Aan de behandeling zijn geen kosten verbonden. Meedoen aan de MATCH studie duurt in totaal 12 maanden.

Meer informatie lees je op www.amc.nl/MATCH. Je kunt de digitale folder hier downloaden.

Stichting Invitee is aangesloten bij brancheorganisatie IPSO